orang yang sayang saya...

Friday 6 May 2011

pilih kiri atau kanan??

assalamualaikum..
jom layan entry nie ok..

anehnya aku tak percaya,
dengan pakaian tertutup rapi
kawan2 aku berkata aku tak trendy
tp papa berkata aku cantik begitu pon mama..

wahai kawan yang bermimpi sanjungan
cantik bukan bererti buka-bukaan
cantik bukan bererti selalu berdandan
dan cantik bukan bererti sang pujaan

kuulurkan jilbabku hingga terasa damai hatiku
kulonggarkan pakaianku sehingga tertutup bentuk tubuhku
kulakukan semuanya itu demi cintaku pada Rabbi-ku
dan kuberbisik dalam hatiku
semoga engkau bahagia melihatku

andai semua org memahami
cantik lahir bukanlah ukuran
tapi cantik hati memikat semua orang
dan yang utama berbudi perketi
seperti yang Rasul contohkan




 pilihan terletak ditangan kita...so pilihlah yg terbaik untuk kita...good luck

No comments:

Post a Comment